+45 5121 0707 tl@roiconsulting.dk

Managing Partner Thomas Ludvigsen

Thomas er stifter af ROI Consulting A/S. Hans forudsætning er en Executive MBA og HD-Afsætning fra CBS samt en forsikringsuddannelse fra Topdanmark A/S. Den faglige viden er suppleret af over 20 års erhvervserfaring inden for strategi, forretningsudvikling, ledelse, salg og marketing fra både store og små internationale virksomheder.

Sideløbende med studier og arbejde, har Thomas gennem de sidste 25 år været aktiv i diverse bestyrelser – Bl.a. som formand for Dandiag A/S, der er nationalt markedsleder i salg og service af pipetter  og i selskabet Mikrolab A/S, der er i markedet for laboratorieudstyr.

Thomas er desuden certificeret i personligheds- og teamanalyseværktøjer Extended DISC, People Test Systems PTP og IQ test, Lean Six Sigma procesoptimeringSituationsbestemt Ledelse samt 360 graders strategianalyse, der anvender teorierne bag Balanced ScoreCard.

Han er endvidere Major af Reserven i hæren ved 2 brigade  som chef for reservepersonalets efteruddannelse ved brigaden og har desuden et tillidserhverv som revisor i Officerernes Netværk i Erhvervslivet (O-N-E).

Thomas træffes på +45 5121 0707 eller mail: tl@roiconsulting.dk

Brancheerfaring

  • Elektronik
  • Internet
  • FMCG
  • Retail
  • Automobil
  • Pharma
  • Finansiering
  • Forsikring
  • Medie
  • Management Consulting
  • Foto
  • El og hydraulik
  • Benzin

 

Karriereforløb

  • (06 –   ) Managing Partner ROI Consulting A/S
  • (02-06) Virksomhedskonsulent, Connectia A/S
  • (01-02) Adm. dir., Tarantula
  • (01-01) Partner og salgschef, Proffcom A/S
  • (99-01) Adm. dir., Resurs Finans og Solid Forsikring
  • (97-98) National Channel Manager, Coca-Cola
  • (94-97) Adm. dir., TV1000
  • (86-94) Marketingkonsulent, Topdanmark A/S
  • (84-86) Officer af reserven, Hæren

 

Kompetenceområder

  • Strategi – f.eks. strategiske forretningsplaner og Balanced Scorecard
  • Salgsledelse og salgsudvikling – f.eks. salgsstrategi, struktur og organisering, markedssegmentering, salgsteknik, Key Account Management, strategisk salg, Værdibaseret/ROI salg, implementering af CRM, belønningsstruktur og salgsprocesser
  • Marketing Management – f.eks. positionering, kunde-, loyalitets- og konkurrentanalyser, optimering af medievalg, dialog – og database-markedsføring
  • Business Process Reengineering (BPR, Performance improvement, Business Excellence, Benchmarking)
  • Business Development – f.eks. Go to market strategi, Innovation, produktudvikling
  • Leadership og uddannelse – f.eks. træning og uddannelse
  • Værdibaseret ledelse
  • Implementering af CRM systemer
  • ROI beregning af diverse investeringer (Opbygning af Busienss cases)
  • Kommunikation – f.eks. forhandlingsteknik, PR og præsentationsteknik
  • Branding – f.eks. Corporate Branding, Brand identitet, integreret kommunikation og produktlancering
  • E-Business – f.eks. Internet Strategi, E-Commerce og Webdesign
  • Start-up/iværksætter virksomheder
  • Projektledelse
  • Executive Business coaching
  • Business coaching af medarbejdere
  • Mentoring
  • Personligheds- og teamanalyser
  • Situationsbestemt ledelse
  • 360 graders strategianalyse
  • 360 graders analyser af ledere og medarbejdere
  • Search & Selection
  • Outplacement

 

Uddannelse

 

Tillidsposter

Øvrige data

  • Engelsk i skrift og tale
  • Svensk i tale
  • Tysk i tale