+45 5121 0707 tl@roiconsulting.dk

Kender du ROI på marketingaktiviteterne?

50% af marketingbudgettet investeres rigtigt – vi ved bare ikke hvilken del. En velkendt udtagelse fra marketingafdelingen – der normalt bringer smilet frem hos de fleste!

I dag er det muligt med de rigtige værktøjer og metoder konkret at følge de enkelte marketingkampagner helt ned til at salget realiseres og dermed også bestemme ROI – det kaldes for Lead Management. Begrebet dækker bl.a. over:

  • Mål nedbrydning
  • LEAD EBIT bidrag
  • Mapping af købsproces vs. faseopdelt salgsproces
  • Konverteringsrater i pipeline

Således er det i dag muligt at gøre marketingafdelingen ansvarlig for deres investeringer og bidrag af leads til eks. salgsstyrken og dermed bundlinje ansvarlig.

Hvis marketingafdelingen endnu ikke er blevet lead ansvarlig og kan udpege hvilken kommunikationskanal der er mest lønsom/effektiv – kommer Consulting A/S gerne forbi for en nærmere dialog!

Ønskes mere information, kontakt Thomas Ludvigsen på 51 21 07 07